ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden Het Centrum voor Mindfulness Midden-Delfland


Algemene bepalingen

Definities:
In deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
Diensten: Alle door de Ondernemer aangeboden activiteiten, waaronder workshops, trainingen, begeleidings-of coachingstrajecten en groepsactiviteiten;
Deelnemer: iedere natuurlijke persoon die deelneemt aan een Dienst georganiseerd door 
ondernemer;
Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die in het kader van haar bedrijfs- of beroepsactiviteit handelt, al dan niet mede via een andere persoon die namens haar of voor haar rekening optreedt;
Overeenkomst: de schriftelijke overeenkomst tussen Ondernemer en Opdrachtnemer/ Deelnemer waarop de Voorwaarden van toepassing zijn verklaard. 
Opdrachtgever / Deelnemer: de natuurlijke of rechtspersoon die de Opdracht voor de Diensten verstrekt;
Overeenkomst op afstand: De schriftelijke Overeenkomst die tussen de Ondernemer en de Opdrachtgever/Deelnemer wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor Diensten op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van Ondernemer en Opdrachtgever/ Deelnemer en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand;
Voorwaarden: deze algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op de levering van Diensten en deel uitmaken van de Overeenkomst

De ondernemer:
Het Centrum voor Mindfulness Midden-Delfland 
Gevestigd te: Den Hoorn, Oude Veiling 31, 2635 GK 
KvK 27288950
BTW: 181848090B01
E: info@mindfulnessmiddendelfland.nl
T: +31(0)654913295

Deze Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Ondernemer en op elke Overeenkomst tussen Ondernemer en Opdrachtgever /Deelnemer.


Artikel 1 Offertes en aanbiedingen
1) Alle offertes en aanbiedingen van Ondernemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld;
2) De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege. Eventuele in het kader van de Dienst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, zijn gespecificeerd aangegeven;
3) De Ondernemer neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van Diensten;
4) Indien een Opdrachtgever, een verzoek doet voor een Dienst voor haar eigen organisatie, wordt een vrijblijvende offerte gemaakt, waarin wordt omschreven: opzet van de Dienst en globale inhoud, kosten, betalingsvoorwaarden, annuleringsvoorwaarden;
5) Door de offerte schriftelijk (per e-mail) akkoord te verklaren en de opdracht tot het uitvoeren van de Dienst te geven, worden tevens deze Voorwaarden aanvaard.

Artikel 2 Levering van Diensten
1) De Ondernemer neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de uitvoering van de Diensten;
2) Indien er sprake is van een samenwerking met (een) derde(n) partij(en) dan dragen deze zorg voor het met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uitvoeren van de Diensten;
3) Door ondertekening van de offerte of deelnamebevestiging verklaart Opdrachtgever/ Deelnemer akkoord te zijn met alle ontvangen informatie van de Ondernemer en tevens Ondernemer op de hoogte te hebben gesteld van alle relevante (medische) informatie.
4) Indien de uitvoering van de Dienst moet worden verplaatst, of indien de Dienst niet, dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Opdrachtgever hiervan onverwijld bericht. De Opdrachtgever/ Deelnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden;
5) Indien tussen Ondernemer en Opdrachtgever/Deelnemer een termijn voor levering van de dienst is overeengekomen, is deze termijn geen fatale termijn, tenzij expliciet anders is overeengekomen;
6) Het overschrijden van de termijn levert geen grond op voor schadevergoeding of ontbinding, tenzij expliciet is opgenomen dat de termijn een fatale termijn betreft; 
7) Indien de Dienst wordt uitgevoerd in samenwerking met derden, is iedere derde bij de overeenkomst zelfstandig verantwoordelijk voor de levering van zijn of haar gedeelte van de dienst. Ondernemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid voor de levering van de dienst, tenzij expliciet anders is overeengekomen.


Artikel 3 Betaling Opdrachtgever/ Deelnemer
1) Betaling is mogelijk op de daartoe door de Ondernemer aangeboden betaalmethoden;
2) De kosten voor de Dienst worden bij voorkeur vooraf betaald. Indien niet direct bij inschrijving wordt betaald, ontvangt de Opdrachtgever/ Deelnemer een factuur die binnen 14 dagen na factuurdatum, of eerder maar in ieder geval voor start van de Dienst, dient te worden voldaan;
3) Bij te late betaling kan de Opdrachtgever/ Deelnemer geen rechten aan zijn Overeenkomst ontlenen. Het staat Ondernemer dan vrij een ander op die plaats te laten deelnemen of de Dienst te annuleren;
4) De Opdrachtgever/Deelnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Ondernemer te melden;
5) In geval van wanbetaling van de Opdrachtgever/ Deelnemer heeft de Ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Opdrachtgever kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen;
6) Onder redelijke kosten als bedoeld in lid 5 van dit artikel worden verstaan kosten, gemaakt verband houdend met het incasseren van de openstaande vorderingen. De kosten voor het incasseren van de openstaande vordering worden gesteld op 15% van de openstaande facturen, tenzij wettelijk gezien een ander percentage wordt gehanteerd.

Artikel 4 Annulering en annuleringskosten Opdrachtgever/ Deelnemer
1) Annuleren kan alleen schriftelijk of via e-mail. De datum van ontvangst van brief of mail is bindend;
2) Binnen de eerste 14 dagen na inschrijving via het internet heeft u bedenktijd, en binnen deze 14 dagen kan kosteloos en zonder opgave van redenen geannuleerd worden. Het volledige betaalde bedrag wordt dan teruggestort binnen 14 dagen na uw schriftelijke (mag per email) annulering.
3) Bij annulering na 14 dagen en tot 4 weken voor de start van het programma wordt 50% van de deelnamekosten gerekend.
4) Bij annulering korter dan 2 weken voor de startdatum van het programma is het volledige deelnamebedrag verschuldigd (ook indien dit bedrag nog niet (volledig) is voldaan). 
5) Bij annulering door Opdrachtgever op basis van artikel 1 lid 5 kunnen afwijkende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. Deze zijn expliciet vermeld in de offerte.
5) Bij het voortijdig afbreken of missen van bijeenkomsten vindt geen restitutie plaats.
6) Indien een Deelnemer die zich oorspronkelijk had ingeschreven, een andere Deelnemer, die zich nog niet had aangemeld, voordraagt, en die voldoet aan de deelname-eisen (dit ter beoordeling aan Ondernemer), wordt 100,= administratiekosten gerekend, te voldoen door de Deelnemer die annuleert.

Artikel 5 Verzetten en verschuiven van data
1) Het verzetten of verschuiven van deelname aan een Dienst, naar een andere datum, geldt als annuleren. Dit kan alleen na instemming van Ondernemer en na betaling van de bijbehorende administratiekosten. In geval van overmacht of indien Opdrachtgever/ Deelnemer zich hier door onvoorziene omstandigheden genoodzaakt ziet, kan Ondernemer besluiten om de Overeenkomst te wijzigen of de deelname te verplaatsen.

Artikel 6 Het niet doorgaan van Diensten
1) Ondernemer heeft het recht om bij dwingende of onvoorziene omstandigheden één of meerdere trainingsdagen, met opgave van redenen, te verzetten, en bij een te gering aantal aanmeldingen de gehele Dienst te annuleren. 
2) Bij het niet doorgang vinden van een Dienst vanwege te weinig aanmeldingen worden de deelnemers uiterlijk 1 week voor aanvang van de Dienst ingelicht. Uiteraard vindt in deze gevallen restitutie van de betaling plaats. Ondernemer vergoedt maximaal het bedrag van de kosten van de betreffende Dienst.

Artikel 7 Intellectuele eigendom
1) Ondernemer behoudt te allen tijde het recht op alle intellectuele eigendom, welke voortvloeien uit of het resultaat zijn van de door Ondernemer geleverde Diensten.
2) Alle rechten van intellectuele of industrieel eigendom, alsmede soortgelijke rechten tot bescherming van informatie, welke betrekking hebben op de door Ondernemer vervaardigde en aan Opdrachtgever/ Deelnemer geleverde producten en/of Diensten, blijven eigendom van Ondernemer. Niets in de met Opdrachtgever gesloten of te sluiten Overeenkomst strekt tot overdracht van zodanige rechten.
3) Opdrachtgever/Deelnemer verkrijgt slechts een niet exclusief en niet overdraagbaar gebruiksrecht tot het gebruik van de producten en resultaten van de Diensten voor de overeengekomen doelstellingen. Opdrachtgever/Deelnemer zal zich bij zulk gebruik strikt houden aan de voorwaarden, neergelegd in de Voorwaarden of anderszins aan Opdrachtgever opgelegd. 
4) Opdrachtgever/Deelnemer is niet gerechtigd de producten en resultaten van diensten aan te wenden anders dan ten behoeve van het gebruik van de zaken waarop zij betrekking hebben.
5) Opdrachtgever/Deelnemer is niet gerechtigd de producten en resultaten van de Diensten of de daarin besloten of op andere wijze aan hem/haar bekend geworden gegevens te verveelvoudigen en/of aan derden te openbaren, tenzij Ondernemer uitdrukkelijk schriftelijk toestemming hiervoor geeft.
6) Opdrachtgever/Deelnemer zal aanduidingen van Ondernemer of derden betreffende auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom niet verwijderen of wijzigen. 
7) Ondernemer staat ervoor in dat zij gerechtigd is het gebruiksrecht aan Opdrachtgever te verstrekken en vrijwaart Opdrachtgever tegen eventuele aanspraken van derden terzake. Deze bepaling is niet van toepassing indien en voorzover de producten en/of resultaten van de Diensten zijn gewijzigd en/of indien deze zijn geleverd in samenhang met producten van derden, tenzij Opdrachtgever/Deelnemer in het laatst genoemde geval aantoont dat de aanspraken van derden uitsluitend betrekking hebben op de door Ondernemer geleverde producten en/of resultaten van de Diensten. 
8) Bij overtreding van het in de voorgaande leden bepaalde is Opdrachtgever/ Deelnemer aan Ondernemer voor iedere overtreding een boete van €2.500,00 verschuldigd, ongeacht de overige rechten van Ondernemer op nakoming, ontbinding, schadevergoeding en dergelijke.

Artikel 8 Vrijwaring en aansprakelijkheid
1) Alle Diensten aangeboden door Ondernemer zijn geen (vervanging voor) therapie of therapeutische behandeling. Mocht Deelnemer onder behandeling zijn van een professioneel hulpverlener, dan is toestemming van deze hulpverlener een voorwaarde voor deelname aan een van de Diensten. Ondernemer is niet berekend op GGZ-problematiek en of op acute, urgente crisissituaties.
2) Ondernemer kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor schade ontstaan als gevolg van deelname aan de Diensten.
3) Ondernemer kan evenmin aansprakelijk gesteld worden voor schade, ontstaan door het verstrekken van onjuiste informatie of het niet vermelden van medische informatie door Opdrachtgever/ Deelnemer.
4) Ondernemer kan op geen enkele wijze verantwoordelijk gesteld worden voor de persoonlijke ontwikkeling van de Deelnemer.

Artikel 9 Slotbepaling
1) Afwijkingen van deze Voorwaarden zijn slechts bindend voor zover zij uitdrukkelijk tussen Partijen schriftelijk zijn overeengekomen.
2) Door ondertekening van een Overeenkomst vervallen alle eventueel eerder door Partijen gemaakte mondelinge en schriftelijke afspraken omtrent de hierbij overeengekomen Diensten.
3) Op Overeenkomsten tussen de Ondernemer en de Opdrachtgever/Deelnemer waarop deze Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Share by: